Αναταράξεις προκαλεί στα Γιάννενα η πιθανότητα λειτουργίας διοδίων στο Δροσοχώρι. Το γεγονός ότι το Υπουργείο Υποδομών προσανατολίζεται στη λειτουργία ηλεκτρονικών διοδίων από το 2017 δεν καθησυχάζει κανέναν γιατί… μένουν δύο χρόνια ακόμα.
Επιπλέον ανοιχτό μένει το θέμα της ιδιωτικοποίησης του οδικού άξονα, κάτι που αφήνει ανοιχτό με τη σειρά του και το θέμα για τα κανονικά διόδια, αφού τα έσοδα της συντήρησης προέρχονται ακριβώς από τη διέλευση των οχημάτων.
Με επιστολή – παρέμβασή του ο Περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης μπροστά στο ενδεχόμενο λειτουργίας νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, διαμαρτύρεται εντόνως, αλλά παράλληλα θέτει και θέμα υποχρεώσεων της Πολιτείας προς τις τοπικές κοινωνίες.
Στο πλήρες κείμενο της επιστολής αναφέρεται:
«Με έκπληξη είδαμε να επαναφέρεται ζήτημα λειτουργίας νέων σταθμών διοδίων και ιδίως εκείνων που πλήττουν άμεσα την Ήπειρο, τη φτωχότερη Περιφέρεια της Ελλάδος, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία.
Ειδικότερα η λειτουργία του σταθμού Δροσοχωρίου (Δ.Ε. Παμβώτιδος) του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων, έχει απασχολήσει εδώ και χρόνια την τοπική κοινωνία, η οποία στο σύνολό της έχει ταχθεί κατά της λειτουργίας του, καθώς ο συγκεκριμένος σταθμός αποκόπτει στα δύο το νομό Ιωαννίνων ( ο οποίος σημειωτέον ήδη έχει έναν ακόμη εν λειτουργία σταθμό διοδίων στην περιοχή Τύριας), θα προκαλέσει δυσβάσταχτο κόστος μετακίνησης ανάμεσα στους κατοίκους των χωριών του, αλλά και θα επιβαρύνει επιπρόσθετα όσους μετακινούνται εντός Ηπείρου.
Έχοντας υπόψη τα ανωτέρω έχουμε ταχθεί υπέρ της αναλογικής χρέωσης, σύστημα το οποίο ήδη θα έπρεπε να είχε προωθηθεί και να εγκατασταθεί.
Δυστυχώς χωρίς να είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τα αίτια της καθυστέρησης, επανέρχεται το ζήτημα της λειτουργίας των συμβατικών διοδίων, με την επίφαση του "προσωρινού" που κανείς όμως δεν εγγυάται ότι δεν θα μείνουν μόνιμα».
Και συνεχίζει ο κ. Καχριμάνης:
«Αποτελεί δε πρόκληση το γεγονός ότι ενώ προωθείται η λειτουργία νέου σταθμού διοδίων στα γεωγραφικά όρια της Π.Ε. Ιωαννίνων, μέχρι σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει αποζημιώσει τους δικαιούχους για τις εκτάσεις που απαλλοτριώθηκαν για την κατασκευή του έργου στην περιοχή Μετσόβου, ενώ η "ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε."- παρά τις κατά καιρούς υποσχέσεις της- δεν έχει μεριμνήσει ακόμη να θεσπίσει εκπτωτικές κάρτες για όσους χρησιμοποιούν ήδη σε καθημερινή βάση τον οδικό άξονα.
Συναισθανόμενοι τις επιπτώσεις που θα επιφέρει η λειτουργία νέων σταθμών διοδίων στην Ήπειρο και τα αισθήματα αδικίας που δικαιολογημένα διακατέχει τους κατοίκους της περιοχής μας, σας απευθύνουμε έκκληση, να εγκαταλειφθεί κάθε άλλο σχέδιο που εξυφαίνεται μέχρι τη λειτουργία των αναλογικών διοδίων. Σε διαφορετική περίπτωση θα μας βρείτε αντιμέτωπους, όπως και την Ηπειρωτική κοινωνία».
Ο Στ. Καλογιάννης
Συζήτηση για την Εγνατία οδό έγινε χτες στην Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης της Βουλής, με αφορμή τον ορισμό του νέου Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Γ. Σκόδρα.
Στην παρέμβασή του ο Σταύρος Καλογιάννης έθεσε στον Υπουργό Υποδομών κ. Χρυσοχοΐδη και στον κ. Σκόδρα θέματα που αφορούν τον δρόμο.
«Η Εταιρεία, πέρα από τους κάθετους άξονες, δεν πρέπει να αναλώνεται με μικρά έργα στα νησιά του Αιγαίου. Έχει όλα τα εχέγγυα για να προχωρήσει στα Βαλκάνια, στην Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή και αυτό πρέπει να κάνει. Αυτό πρέπει να αποτελεί προτεραιότητά της», σημείωσε.
Ειδικά για τα διόδια στην Εγνατία, ο κ. Καλογιάννης ανέπτυξε την αναγκαιότητά τους για τη συντήρηση του άξονα και ζήτησε τη θέσπιση των ηλεκτρονικών διοδίων.
«Οι θέσεις εγκατάστασης των σταθμών διοδίων έχουν καθορισθεί το έτος 2000, με απόφαση του τότε Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Λαλιώτη. Προβλέπονται από τότε 13 σταθμοί διοδίων στον κύριο άξονα της Εγνατίας.
Επισημαίνω ότι η Εγνατία Οδός έχει δάνεια προς αποπληρωμή ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, ενώ το κόστος συντήρησής της ανέρχεται σε 40 εκ. ευρώ ετησίως, χωρίς τα έξοδα της βαριάς συντήρησης. Πρέπει να προστεθούν σ’ αυτά ο ηλεκτροφωτισμός (περίπου 15 εκ. ευρώ τον χρόνο), οι μισθοί των υπαλλήλων των διοδίων (10 εκ. ευρώ περίπου ετησίως), κλπ. Πρέπει να βρεθεί τρόπος να αποπληρώνονται αυτά τα έξοδα, καθώς τα έσοδα της Εταιρείας δεν επαρκούν για την κάλυψή τους. Γι’ αυτό προβλέπονται διόδια για τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου.
Παράλληλα πρέπει να προωθηθούν τα ηλεκτρονικά διόδια, με χρέωση βάσει της διανυόμενης χιλιομετρικής απόστασης, προς όφελος του πολίτη, όπως είχαμε προγραμματίσει προ διετίας».
Τέλος, για την χρηματοδότηση και δημοπράτηση του άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, που αποτελεί κάθετο άξονα της Εγνατίας οδού, αναφέρθηκε στην ωριμότητα του έργου, από πλευράς μελετών και αδειοδοτήσεων, και τόνισε ότι κατά τη διάρκεια της θητείας του στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών είχε προωθήσει την ανάληψη του έργου από την Εγνατία Οδό ΑΕ, η οποία έχει την κατάλληλη εμπειρία αλλά και στελέχωση στα Ιωάννινα, για να ολοκληρώσει επιτυχώς το έργο. Άλλωστε το αντικείμενο της Εγνατίας τα τελευταία χρόνια είναι περιορισμένο, καθώς οι μεγάλοι οδικοί άξονες στη χώρα ολοκληρώνονται.Του ΦΙΛΗΜOΝA ΚΑΡΑΜΗΤΣΟY
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.614)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.194)
- Εκδηλώσεις(1.571)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος