Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024 04:20
Τελευταία Ενημέρωση: 17 Νοεμβρίου 2014
Επικαιρότητα

Πήραν «φωτιά» τα διόδια στην Ήπειρο

Off

Μεγάλη συζήτηση για το… τίποτε έγινε όλο το προηγούμενο διάστημα όπως φαίνεται, με πρωτοβουλία μάλιστα και με αντίστοιχες δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσίας και του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τη λειτουργία αναλογικής χρέωσης των διοδίων της Εγνατίας Οδού. 
Οι σχετικές πολιτικές δεσμεύσεις οι οποίες αναλήφθηκαν από τον Υπουργό Μιχ. Χρυσοχοϊδη αλλά και τους προκατόχους του στο παρελθόν για χρέωση των χρηστών του οδικού άξονα ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν, φαίνεται πως πηγαίνουν… περίπατο. Τουλάχιστον αυτό προκύπτει από την προώθηση του σχεδίου Υπουργικής Απόφασης που βάζει στο χρονοντούλαπο την αναλογική χρέωση, επαναφέροντας το μοντέλο που ισχύει σήμερα σε όλους τους οδικούς άξονες.
Μεταξύ των μεγάλων «χαμένων» για πολλοστή φορά, συγκαταλέγονται οι Ηπειρώτες, καθώς στο σχέδιο της υπουργικής απόφασης προβλέπεται οριστικά και αμετάκλητα η λειτουργία του σταθμού διοδίων Παμβώτιδας, στην περιοχή του Δροσοχωρίου, όπου η εγκατάσταση άλλωστε είναι έτοιμη σε μεγάλο βαθμό εδώ και αρκετά χρόνια.

Διάψευση… επιβεβαίωσης
Ωστόσο, αργά χθες το απόγευμα το Υπουργείο Υποδομών επιχείρησε να διαψεύσει τα δημοσιεύματα, στην ουσία όμως επιβεβαίωσε ότι το σύστημα των αναλογικών διοδίων δεν πρόκειται να εφαρμοστεί πριν το 2017. Την ίδια στιγμή όμως δεν απαντά στον τρόπο με τον οποίο θα ισχύσουν τα διόδια από το 2015 μέχρι το 2017 αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο και ουσιαστικά επιβεβαιώνοντας εμμέσως τα δημοσιεύματα για τη λειτουργία μετωπικών σταθμών διοδίων, με χρέωση όπως αυτή που ισχύει σήμερα. 
Στην απάντησή του το Υπουργείο Υποδομών τονίζει μεταξύ άλλων, πως για πρώτη φορά υπάρχει δικαιοσύνη στον τρόπο χρέωσης.
«Από σήμερα αρχίζει στην Εγνατία και συγκεκριμένα στον κάθετο άξονα των Ευζώνων, η πιλοτική εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων με ελεύθερη ροή χωρίς μετωπικούς σταθμούς. Μετά την πιλοτική φάση που θα διαρκέσει έξι με οκτώ μήνες, θα αρχίσει η σταδιακή εφαρμογή του στους υφιστάμενους σταθμούς.
Η αλλαγή έγινε. Τα διόδια θα είναι δίκαια. Ας φωνάζουν κι ας παραπληροφορούν, όσοι δεν τολμούν να δουν το μέλλον και δεν βολεύονται με την αλήθεια» αναφέρει το υπουργείο Υποδομών.

Γιατί την πληρώνουν 
οι Ηπειρώτες
Με το σχέδιο υπουργικής απόφασης, το οποίο είδε το φως το δημοσιότητας στον αθηναϊκό τύπο, προβλέπεται η χωροθέτηση 13 σταθμών στον άξονα της Εγνατίας και άλλων 5 σε κάθετους άξονες. 
Όπως αναφέρεται σχετικά, η υπουργική απόφαση θα ανοίξει το δρόμο για την εκδήλωση ενδιαφέροντος του ΤΑΙΠΕΔ στο οποίο έχει περάσει ο οδικός άξονας για την παραχώρησή του σε ιδιώτες. Οι Ηπειρώτες θεωρούνται «χαμένοι» της υπόθεσης, καθώς σε μία απόσταση 120 χιλιομέτρων από την Ηγουμενίτσα μέχρι τον Βενέτικο Γρεβενών προβλέπεται η λειτουργία 4 σταθμών διοδίων, ενώ στη συνέχεια και για 80 περίπου χιλιόμετρα δεν θα υπάρχει κανένας άλλος σταθμός.

Πρώτες αντιδράσεις
Το σχέδιο της υπουργικής απόφασης προκαλεί ήδη από την αρχή πολλές αντιδράσεις σε τοπικό επίπεδο και η πρώτη εξ αυτών καταγράφηκε με την κατάθεση επίκαιρη ερώτησης της βουλευτού Ιωαννίνων της Ν.Δ. Άννας Ασημακοπούλου, που ζητά από τον Μιχ. Χρυσοχοϊδη να ξεκαθαρίσει τι πρόκειται να ισχύσει με τη χωροθέτηση και ποιο μοντέλο υπολογισμού διοδίων θα εφαρμοστεί. Η κα Ασημακοπούλου τονίζει πως εάν το σχέδιο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα προβλέπεται η λειτουργία 4 σταθμών διοδίων σε χιλιομετρική απόσταση 120 χιλιομέτρων, κάτι που συνιστά άδικη και άνιση επιβάρυνση των κατοίκων και των επισκεπτών της Ηπείρου, σε σχέση με τις άλλες περιοχές της χώρας. «Θα επιβαρυνθούν οικονομικά οι κάτοικοι της Ηπείρου που κινούνται στην Εγνατία Οδό.
Θα δημιουργηθούν οικονομικά εμπόδια στους επισκέπτες-τουρίστες που θέλουν να επισκεφθούν την Ήπειρο.
Θα προκληθεί σημαντική και αδικαιολόγητη αδικία εις βάρος της Ηπείρου σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας», αναφέρει μεταξύ άλλων στην ερώτησή της η κα Ασημακοπούλου.

Ποιοι είναι σταθμοί διοδίων
Συγκεκριμένα, οι σταθμοί διοδίων στον κύριο άξονα της Εγνατίας χωροθετούνται ως εξής:
Τύρια Θεσπρωτίας (εν λειτουργία)
Παμβώτιδα Ιωαννίνων (προς λειτουργία)
Μαλακάσι Τρικάλων (εν λειτουργία)
Βενέτικος Γρεβενών (προς λειτουργία)
Πολύμυλος Κοζάνης (εν λειτουργία)
Μάλγαρα (εν λειτουργία)
Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης (προς λειτουργία)
Ανάληψη Λαγκαδά (εν λειτουργία)
Αμφίπολη Σερρών (προς λειτουργία)
Μουσθένη Καβάλας (εν λειτουργία)
Περιμετρική Καβάλας (προς λειτουργία)
Ίασμος Ροδόπης (εν λειτουργία)
Μεστή Έβρου (προς λειτουργία).
Στους κάθετους άξονες προβλέπεται να λειτουργήσουν οι εξής σταθμοί: Ιεροπηγή Καστοριάς, Αλιάκμονας Καστοριάς, Εύζωνοι Κιλκίς, Προμαχώνας Σερρών, Στρυμωνικό Σερρών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ελάχιστη χρέωση που προβλέπεται ανέρχεται σε 3 λεπτά ανά χλμ. με ΦΠΑ και η μέγιστη στην μέση αντίστοιχη τιμή των υπόλοιπων οδικών αξόνων.
Ωστόσο, φαίνεται ότι η όποια αναλογικότητα στη χρέωση των διοδίων, την οποία είχε ανακοινώσει ο κ. Χρυσοχοΐδης, ενδεχομένως να βρει πεδίο εφαρμογής στις περιαστικές και μόνον περιοχές, με δυσανάλογη επιβάρυνση των χρηστών των πιο απομακρυσμένων ζωνών.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Powerd By  

Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
Διευθυντής σύνταξης:
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
tel 2651032055
mail ele@ele.gr

ΑΦΜ 047685050
ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ