Κάτι κινείται στο θέμα του Τραμ στα Γιάννενα. Το κρίσιμο όμως βήμα που πρέπει να γίνει είναι να ολοκληρωθούν οι μελέτες.
Χτες έγινε σύσκεψη στα γραφεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ με επίκεντρο την προώθηση του Τραμ στα Ιωάννινα. Στη σύσκεψη μετείχαν ο Πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Χρήστος Τσίτουρας, ο Σταύρος Καλογιάννης, ο Δήμαρχος Ιωαννιτών Θωμάς Μπέγκας καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες της Εταιρείας.
Αρχικά ο Σταύρος Καλογιάννης ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για τις ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για το θέμα:
Χάραξη γραμμών Τραμ στην πόλη των Ιωαννίνων έγινε για πρώτη φορά στο Ρυθμιστικό Σχέδιο που είχε ολοκληρώσει το ΥΠΕΧΩΔΕ το 2009. Ακολούθησε η εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας του Τραμ, από την πρώην Περιφέρεια Ηπείρου, βάσει της χάραξης του Ρυθμιστικού Σχεδίου. Στη συνέχεια, η αιρετή Περιφέρεια Ηπείρου ζήτησε, το 2013, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων την χρηματοδότηση του συνόλου των μελετών του έργου, στο πλαίσιο του προγράμματος «ELENA». Η δυνατότητα χρηματοδότησης των μελετών από την Τράπεζα βρίσκεται σε στάδιο αξιολόγησης.
Ο προϋπολογισμός ενός ελαφρού Τραμ (Ultra Light Τραμ) που θα καλύπτει αρχικώς τους δύο βασικούς άξονες: Ιωάννινα – Πανεπιστήμιο/ Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο/ ΤΕΙ Ηπείρου και Ιωάννινα – Αεροδρόμιο, με δυνατότητα επέκτασης προς Ανατολή/ Κατσικά και Πέραμα/ Ελεούσα αντίστοιχα, ανέρχεται σε 60 εκατ. ευρώ περίπου, βάσει της εκπονηθείσας μελέτης βιωσιμότητας.
Ο Σταύρος Καλογιάννης είχε ζητήσει την συμμετοχή της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ στην προώθηση του Τραμ, ως αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών καθώς η εταιρεία διαθέτει την κατάλληλη τεχνογνωσία. Στη συνέχεια επανήλθε για το θέμα στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες και το επανέφερε εγγράφως στις δύο πρόσφατες επισκέψεις του Υπουργού Υποδομών στα Γιάννενα.
Για να υλοποιηθεί όμως το έργο, απαιτείται να έχει πλήρη «ωριμότητα», να εκπονηθούν δηλαδή όλες οι μελέτες του σε οριστικό επίπεδο, ιδίως η μελέτη κόστους – οφέλους, όπως σημειώνει ο κ. Καλογιάννης που τονίζει σε δήλωσή του:
«Είναι πολύ σημαντικό ότι στους βασικούς άξονες αναπτυξιακής στρατηγικής της προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020, περιλαμβάνεται η κατασκευή δικτύων υποδομών, ειδικότερα δε των ενεργειακά και περιβαλλοντικά βιώσιμων μεταφορών, όπως το τραμ, με έμφαση στις αστικές περιοχές.
Είχαμε προβλέψει στο Ρυθμιστικό Σχέδιο και σχεδιάσαμε, το 2009, τις βασικές γραμμές ενός δικτύου τραμ. Σήμερα χρειάζεται συνεργασία όλων μας, των φορέων που εκτελούν μεταφορικό έργο, όπως το Αστικό ΚΤΕΛ, της Περιφέρειας Ηπείρου, του Δήμου Ιωαννιτών και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, η οποία είναι διαθέσιμη να συμβάλλει ενεργά, ώστε ένα έργο πνοής για την πόλη μας, πολύ φιλικό προς το περιβάλλον, να γίνει πραγματικότητα. Στην κατεύθυνση αυτή συνεχίζω τις ενέργειές μου».
Του ΦΙΛΗΜOΝA ΚΑΡΑΜΗΤΣΟY
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.631)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.198)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.934)
Αρθρογραφία
Είσοδος