Έναν – μάλλον απρόσμενο με τα σημερινά δεδομένα – σύμμαχο, στους δικαστές του Συμβουλίου της Επικρατείας θα αναζητήσουν οι Ηπειρώτες προκειμένου να αρθεί η σε βάρος τους αδικία με τη λειτουργία τριών σταθμών διοδίων της Εγνατίας εντός των ορίων των Ιωαννίνων.
Με την πολιτική ηγεσία και τον υπουργό κ. Σπίρτζη τη μία μέρα να υπογράφει την έναρξη λειτουργίας των διοδίων στο Δροσοχώρι στις 31 Αυγούστου, την άλλη, να τονίζει, ότι θα μειωθεί το αντίτιμο διέλευσης σε Τύρια και Μαλακάσι και την επομένη, να λέει, ότι έχει ζητήσει από το ΑΤΙΠΕΔ να εξετάσει την πρόταση απαλλαγής των κατοίκων ακριτικών νομών από την πληρωμή των διοδίων, είναι προφανές, ότι δε μπορεί κάποιος να ελπίζει σε μία σοβαρή συζήτηση, πολύ περισσότερο σε μία λύση που θα υπηρετεί τις ανάγκες των κατοίκων και καθημερινών χρηστών του οδικού άξονα.
Έτσι, στις ήδη εκφρασθείσες αντιδράσεις των φορέων της αυτοδιοίκησης και των μεμονωμένων πολιτών – χρηστών της Εγνατίας έρχεται να προστεθεί και η αντίδραση της περιφερειακής αρχής, που αναζητά και νομικά επιχειρήματα για να καταδείξει, ότι η λειτουργία του σταθμού στο Δροσοχώρι δεν είναι μόνο υπερβολική και άδικη, αλλά είναι και παράνομη και ως ένα βαθμό «εκβιαστική».
Τους λόγους τους εξήγησε ο Αλ. Καχριμάνης σε χθεσινές του δηλώσεις, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη σταδιακή απαξίωση του εθνικού δρόμου Ιωαννίνων – Τρικάλων (μέσω Κατάρας), που θα πρέπει να λειτουργεί εναλλακτικά για όσους δεν θέλουν να καταβάλλουν διόδια. Όπως δήλωσε ο Περιφερειάρχης, πριν ακόμη μεταβιβαστεί η αρμοδιότητα του εθνικού οδικού δικτύου στην αιρετή περιφέρεια, είχαν καταργηθεί οι σταθμοί αποχιονισμού, ενώ απαξιώθηκε πλήρως το δίκτυο Ιωάννινα- Μέτσοβο- Κατάρα – Κάμπος Δεσπότη – Τρίκαλα, «για το οποίο δεν ξέρουμε πόσα χρήματα θα χρειαστούν για να το αποκαταστήσουμε σιγά – σιγά για να περνούν οι κτηνοτρόφοι και όσοι ασχολούνται με τα δασικά την καλοκαιρινή περίοδο. Όλα αυτά έγιναν με την σκέψη του κράτους ότι δεν πρόκειται να λειτουργήσουν εκεί τα διόδια Δροσοχωρίου. Δεν έχουν εναλλακτική λύση ως κράτος για τον κόσμο που περνάει από εκεί και δεν θέλει να χρησιμοποιήσει την Εγνατία Οδό για να μην πληρώσει διόδια. Εμείς για αυτό θα έρθουμε σε επαφή με τους Δήμους, και θα κάνουμε τα πρέποντα μέσω του ΣτΕ, λαμβάνοντας υπόψη τι προβλέπουν οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και οι υπάρχουσες πινακίδες», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καχριμάνης.
Μονόδρομος η αντίδραση
Ο κ. Καχριμάνης επανέλαβε ότι είναι απαράδεκτη η λειτουργία σταθμών διοδίων στο Μαλακάσι, στην Παμβώτιδα, στην Τύρια. «Έχουμε στα χέρια μας την απόφαση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για τον ορισμό διοδίων. Όμως, και αυτό το θεωρούμε απαράδεκτο για την Ήπειρο. Για την Ήπειρο που ακόμα δεν έχει πάρει τις απαλλοτριώσεις της Εγνατίας Οδού σε μεγάλο κομμάτι της οδού. Δεν είμαστε από τους ανθρώπους που δεν θέλουν να πληρώσουν. Αν από την αρχή είχαν κανονίσει να έχουν φτιάξει παράλληλο στην Εγνατία Οδό δίκτυο, θα είχαν και απαιτήσεις. Αυτοί μόνοι τους ως κράτος το απαξίωσαν, μόνοι τους έκλεισαν τους αποχιονιστικούς σταθμούς, μόνοι τους είδαν ότι δεν μπορούσαν να βάλουν διόδια στην Παμβώτιδα όταν τελείωσαν τις εργασίες».
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.825)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(508)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.223)
- Εκδηλώσεις(1.595)
- Ήπειρος(1.964)
- Αθλητικά(2.963)
Αρθρογραφία
Είσοδος