Η διαμόρφωση ενός παραλίμνιου αστικού μετώπου συνολικού μήκους 12 χλμ, που θα ξεκινά από την περιοχή του Περάματος και θα καταλήγει στην τελευταία πεζογέφυρα του παραλίμνιου ποδηλατόδρομου στην περιοχή της Καστρίτσας αποτελεί μία κεντρική μελλοντική στόχευση της δημοτικής αρχής. Η προσπάθεια για τη δημιουργία ενός αστικού παραλίμνιου μετώπου στο πλαίσιο ενίσχυσης της ανθεκτικότητας της πόλης, της βιώσιμης κινητικότητας και της περιβαλλοντικής αειφορίας αποτελεί έναν μακροπρόθεσμο στόχο, που μπορεί όμως σταδιακά να αρχίσει να υλοποιείται μέσα από συγκεκριμένες δράσεις. Μία πρώτη ένδειξη για τον τρόπο με τον οποίο επιχειρεί η δημοτική αρχή να σχεδιάσει το μέλλον της πόλης μέσα από την ανάδειξη της παραλίμνιας περιοχής που μπορεί να αποτελέσει τη βιτρίνα της αποτέλεσε η ανοιχτή εκδήλωση της Δευτέρας στην οποία παρουσιάστηκε το σχέδιο δράσης για το παραλίμνιο αστικό μέτωπο. Την προχθεσινή διαδικασία ακολουθεί η δημιουργία Ομάδων Εργασίας στις οποίες η Δημοτική Αρχή προσκαλεί τους πολίτες να συμμετάσχουν. Επίσης δημιουργείται ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου θα παρουσιάζονται οι προτάσεις των Ομάδων Εργασίας και θα καταγράφονται οι απόψεις των πολιτών. Στην εκδήλωση της Δευτέρας παρόντες ήταν και εκπρόσωποι της μελετητικής ομάδας που παρουσίασαν την πρώτη καταγραφή αλλά και ένα πλαίσιο προτάσεων που θα μπορούσαν να ληφθούν υπόψιν ως προς τις κεντρικές κατευθύνσεις. Οι βασικές στοχεύσεις στο πλαίσιο του σχεδιασμού κινούνται στην ενίσχυση της κινητικότητας των πεζών και των ποδηλάτων και στη μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. Κυρίαρχος στόχος είναι η απόδοση του αστικού παραλίμνιου μετώπου στους πολίτες με συγκεκριμένη ιεράρχηση προτεραιοτήτων. Οι πεζοί σε πρώτο ρόλο, τα ποδήλατα σε δεύτερο και στη συνέχεια τα Ι.Χ. «Θέλουμε να επαναφέρουμε τη βιωματική σχέση των κατοίκων με την λίμνη, μέσα από μία οικολογική προσέγγιση. Πρώτα θέλουμε να προσέξουμε τον πεζό, μετά τον ποδηλάτη και στη συνέχεια τα ΙΧ», σημείωσε εκπρόσωπος των μελετητών που χαρακτήρισε «τρελό» το γεγονός πως στην παραλίμνια ζώνη εναλλάσσονται σε διάφορα σημεία ο ποδηλατόδρομος με τον πεζόδρομο. Η πρόταση περιλαμβάνει και άλλες μικρότερες παρεμβάσεις όπως η διαμόρφωση εσοχών στο κρηπίδωμα, για τη δημιουργία θέσεων αναψυχής και θέασης, μικρά λιμανάκια για να «δένουν» μικρά ιστιοπλοϊκά και άλλα σκάφη, αλλά και πρωτοποριακό δυναμικό φωτισμό, ανάλογα με τη συχνότητα και τον πληθυσμό χρήσης του πεζόδρομου. Από τους ομιλητές της εκδήλωσης, η Δρ. Νίκη Φραντζεσκάκη, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Erasmus του Ρότερνταμ παρουσίασε το δίκτυο «Resilient Europe» και τους στόχους του σε σχέση με την πόλη των Ιωαννίνων. Στη συνέχεια, ο κ. Βασίλειος Φλούδας, Προϊστάμενος του Τμήματος Προγραμματισμού και Ανάπτυξης του Δήμου Ιωαννιτών παρουσίασε την επιχειρούμενη προσέγγιση του συμμετοχικού σχεδιασμού που γίνεται για πρώτη φορά στην πόλη μας. Οι δημοσιογράφοι Βαρβάρα Αγγέλη και Γιώργος Τσαντίκος παρουσίασαν το ιστορικό των αναπλάσεων στο παραλίμνιο μέτωπο της πόλης, η κ. Χαρά Βλάχου από τη Δ/νση Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας του Δήμου Ιωαννιτών παρουσίασε το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο στην ευρύτερη περιοχή του Μάτσικα, Λιμνοπούλας, Περάματος & Αμφιθέας, ένα σύγχρονο “εργαλείο” που χρησιμοποιεί ο Δήμος Ιωαννιτών – ένας από τους ελάχιστους στη χώρα- για μια πολύπαθη περιοχή. Τέλος, ο τεχνικός σύμβουλος του Δήμου Ιωαννιτών Πέτρος Μακρίδης παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία του πλάνου ανάπλασης και προτάσεις για το παραλίμνιο αστικό μέτωπο. Η πολιτική προσέγγιση Εκτός από τους υπεύθυνους της ομάδας που παρουσίασαν τις προτάσεις τους, το ενδιαφέρον του κοινού στην κατάμεστη αίθουσα του Πολιτιστικού Πολυχώρου επικεντρώθηκε και στο πολιτικό σκέλος των τοποθετήσεων. Ο Δήμαρχος Θ. Μπέγκας τόνισε πως στόχος της δημοτικής αρχής είναι η ανάδειξη του παραλιμνίου ώστε να είναι ελκυστικό στους πολίτες που με τη δράση και την παρουσία τους να γίνουν κύριοι προστάτες της. Ο αντιδήμαρχος προγραμματισμού και ανάπτυξης Θαν. Μανταλόβας τόνισε πως η ανάπτυξη και αναβάθμιση της εικόνας της πόλης θα την καταστήσει πιο βιώσιμη οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά. Θα αναδείξει επιπλέον τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, ενώ πρόσθεσε ότι η ευκαιρία δεν πρέπει να χαθεί γιατί την τρέχουσα προγραμματική περίοδο υπάρχουν χρηματοδοτικά εργαλεία που μπορούν να αξιοποιηθούν κατάλληλα. Νέος ποδηλατόδρομος Ανακοίνωσε ακόμη πως ανεξάρτητα από τις τελικές προτάσεις, η τεχνική υπηρεσία του Δήμου έχει ήδη ετοιμάσει τη μελέτη και σκοπεύει το επόμενο διάστημα να αναζητήσει τη χρηματοδότηση για τη διαμόρφωση ενός νέου ποδηλατόδρομου – πεζόδρομου από τον χώρο αναψυχής στο Πέραμα, που παραμένει κλειστός μέχρι σήμερα, μέχρι την περιοχή του Μάτσικα. Ακόμη ο κ. Μανταλόβας στάθηκε και στην πρόθεση της δημοτικής αρχής να προχωρήσει στην υλοποίηση και άλλων παρεμβάσεων στο ευρύτερο παραλίμνιο μέτωπο, το οποίο περιλαμβάνει και το Κάστρο. Τοποθετήσεις κοινού Ακολούθησαν ενδιαφέρουσες επισημάνσεις και τοποθετήσεις από το κοινό, μεταξύ αυτών και από τον πρώην υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ Στ. Καλογιάννη που χαρακτήρισε αναγκαίες τις παρεμβάσεις, στάθηκε όμως στη δυνατότητα που υπάρχει να υλοποιηθούν αυτές, εντός του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου ή όχι. «Πολύ ορθά πράττει ο Δήμος και σχεδιάζει και συζητά. Όμως το ειδικό χωροταξικό σχέδιο έχει και υποκείμενο και υπερκείμενο σχεδιασμό που είναι το περιφερειακό σχέδιο το οποίο εκκρεμεί από το τέλος του 2015 χωρίς καμία απολύτως αιτία», σημείωσε χαρακτηριστικά. Η εκδήλωση διοργανώθηκε στο πλαίσιο της πράξης «Resilient Europe», του ευρωπαϊκού προγράμματος εδαφικής συνεργασίας URBACT στο οποίο μετέχει ο Δήμος Ιωαννιτών και χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Να σημειωθεί ότι από χθες και για τρεις μέρες, εκπρόσωποι δέκα Ευρωπαϊκών πόλεων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα βρίσκονται στα Γιάννενα και συνεργάζονται σε ένα πρόγραμμα που επιδιώκει λύσεις που καθιστούν τις πόλεις πιο ανθεκτικές στην περιβαλλοντική, οικονομική και κοινωνική κρίση.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.825)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(508)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.223)
- Εκδηλώσεις(1.595)
- Ήπειρος(1.964)
- Αθλητικά(2.963)
Αρθρογραφία
Είσοδος