Ποικίλες αντιδράσεις και προσεγγίσεις έχει προκαλέσει η πρόθεση του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, η οποία δημοσιοποιήθηκε μάλιστα επισήμως με δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα, να προχωρήσει στην μείωση των προστίμων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ανάλογα με το εισόδημα του παραβάτη. Επίσης, το υπουργείο προωθεί και μία σειρά μέτρων που σχετίζονται με την διαφορετική αντιμετώπιση και προσέγγιση της φιλοσοφίας που διέπει την οδηγική συμπεριφορά, ακόμη όμως και το ενδεχόμενο, πέραν των προστίμων, της εφαρμογής ενός νέου κώδικα που θα περιλαμβάνει και την κοινωνική εργασία σε όσους προκαλούν τροχαία ατυχήματα. Για πρώτη ίσως φορά τα τελευταία χρόνια στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκεται και η προοπτική αύξησης των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους, κάτι που αποτελεί κομβικό σημείο συζήτησης, αλλά και διενέξεων τα τελευταία χρόνια μεταξύ συναρμόδιων και εμπλεκόμενων φορέων. Η προσέγγιση πάντως που σχετίζεται με τη μείωση των προστίμων για παραβάσεις του ΚΟΚ δεν αντιμετωπίζεται με θετικό πρόσημο από καλά γνωρίζοντες των συγκοινωνιακών και κυκλοφοριακών θεμάτων. Πρόσφατες ήταν οι δηλώσεις του εκπαιδευτή ασφαλούς οδήγησης, πρώην οδηγού αγώνων ταχύτητας Αναστάσιου Μαρκουίζου (Ιαβέρης) στην «Ε» που έκανε λόγο για επίδειξη λαϊκισμού και ανηθικότητας από την πολιτική ηγεσία απέναντι σε επίδοξους ή εν δυνάμει δολοφόνους στο δρόμο. Αποστάσεις από τη λογική που θέλει την πολιτική ηγεσία να επιδιώκει την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και τη βελτίωση της συμπεριφοράς των οδηγών μέσα από τη μείωση των προστίμων, πήρε και ο συγκοινωνιολόγος και μέλος της Εταιρείας Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κ. Κολοκούρης. Σε δηλώσεις του στην «Ε» τόνισε πως το ζήτημα είναι πολύ πιο βαθύ και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με επιφανειακό τρόπο, γιατί έτσι δεν φτάνει κανείς στις βαθύτερες αιτίες. «Πρόκειται για ζήτημα με βαθιά πολιτισμικά χαρακτηριστικά που σχετίζονται με τον σεβασμό της ανθρώπινης ζωής, ξεκινώντας από τον εαυτό μας και την οικογένειά μας. Ένας που συνειδητά παραβιάζει τον ερυθρό σηματοδότη δε θα αλλάξει οδηγική συμπεριφορά εάν μειωθεί το πρόστιμο», σημείωσε ο κ. Κολοκούρης. Υποχρέωση η επανεξέταση Η συζήτηση για τους τρόπους βελτίωσης της οδηγικής συμπεριφοράς κρατά πολλά χρόνια με εκείνους που ασχολούνται σοβαρά με το ζήτημα να επισημαίνουν πως υπάρχουν μία σειρά παραμέτρων, που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν από την ίδια την πολιτεία, από την κατασκευή κιόλας των οδικών αξόνων. «Δε μπορεί να ποινικοποιείται πάντα η ταχύτητα. Οι αυτοκινητόδρομοι έγιναν για να μειώσουν το χρόνο που χρειάζεται για να διανύσουμε μία απόσταση, επομένως είναι ζητούμενο η ταχύτητα, να είναι εντός των ορίων που θέτει ο κατασκευαστής. Η οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες δεν είναι από μόνη της κάτι κακό. Το θέμα είναι πως αντί της επιβολής του προστίμου, ο πρόξενος ενός ατυχήματος να υποχρεούται στην επανεξέταση του διπλώματος, σε ειδική πίστα για υψηλές ταχύτητες. Η εκπαίδευση σε πραγματικές συνθήκες είναι αυτή που θα βελτιώσει την συμπεριφορά των οδηγών. Υπάρχουν όμως δομικά προβλήματα και στην κατασκευή των δρόμων, που δεν αντιμετωπίζονται. Το πακτωμένο στηθαίο διαχωριστικό είναι άκαμπτο και δεν απορροφά καμία ενέργεια, επομένως στην πρόσκρουση είναι μαθηματικά βέβαιο, ότι το όχημα θα περάσει στο αντίθετο ρεύμα», σημείωσε ο κ. Κολοκούρης.
ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.825)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(508)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.223)
- Εκδηλώσεις(1.595)
- Ήπειρος(1.964)
- Αθλητικά(2.963)
Αρθρογραφία
Είσοδος