Τα Γιάννενα αλλάζουν επίπεδο
Ο συνδυασμός τουρισμού και πολιτισμού είναι από τους πιο δυνατούς σήμερα για τις πόλεις που περνάνε ένα μέρος της ανάπτυξής τους μέσα από τους επισκέπτες τους. Για την ακρίβεια, δεν υπάρχει σήμερα πόλη στον κόσμο που να μην σκέφτεται τον τουρισμό και την επισκεψιμότητα για την τόνωση της αγοράς της, αν εξαιρέσουμε κάποιες που έχουν σχέση με μια συγκεκριμένη αναπτυξιακή πηγή (πχ αν είναι δίπλα σε ένα εργοστάσιο με χιλιάδες θέσεις εργασίας ή ένα συγκεκριμένο ενεργειακό πόρο).
Το γεγονός ότι οι επισκέπτες των Ιωαννίνων αναζητούν πλέον ένα μίγμα προορισμών φυσικού περιβάλλοντος και πολιτιστικών μνημείων, αφενός πρέπει να μας κάνει λίγο πιο αισιόδοξους για το μέλλον της περιοχής μας, αφετέρου μας βάζει ακόμα μεγαλύτερες ευθύνες. Τα Γιάννενα και όλος ο νομός αποτελούν σίγουρα μια ενδιαφέρουσα επιλογή για χιλιάδες επισκέπτες που θα ήθελαν να επισκεφτούν μία πόλη της περιφέρειας. Κι αποκτούν όνομα ακόμα και σε διεθνείς αγορές έστω και σε ένα μικρό επίπεδο.
Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει αμέσως αμέσως ο επισκέπτης της πόλης, όπως το αντιλαμβανόμαστε εμπειρικά κι εμείς οι μόνιμοι κάτοικοι, είναι ότι δεν μπορεί να εντοπίσει με ευκολία όλα όσα θα του προκαλούσαν και το ενδιαφέρον. Χάνει δηλαδή πράγματα που θα μπορούσαν να τον ενδιαφέρον ακόμα περισσότερο από αυτά που βρίσκει εύκολα. Βέβαια, κι αυτά που ξέρει ήδη ότι θα τον ενδιέφεραν (το Νησί, το Σπήλαιο κλπ) φτάνουν και περισσεύουν. Αλλά είπαμε, ο πήχης ανεβαίνει και πρέπει να ανέβει κι άλλο…
Η λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα δεν είναι μία και μαγική. Στην πράξη θα χρειαστούν συνέργειες, κινήσεις που η μία να συμπληρώνει την άλλη. Χρειάζονται όντως ενημερωμένα site, εφαρμογές για κινητά και υπολογιστές, στοχευμένα δημοσιεύματα, άνθρωποι που να μπορούν να σταθούν επικοινωνιακά σε ζητήματα πολιτισμού, χάρτες και φυλλάδια, συμμετοχή από τους επαγγελματίες, κινητοποίηση δημοσίων υπηρεσιών, αύξηση του περιεχομένου και της εμπειρίας και πάει λέγοντας.
Τα Γιάννενα μοιάζει να αλλάζουν επίπεδο. Μέσα στην κρίση καταφέρνουν και φτιάχνουν ένα θετικό όνομα για τον κόσμο του τουρισμού και του πολιτισμού. Κι έχουν μπροστά τους πολλά να κάνουν. Αξίζει όμως τον κόπο.
Το περιεχόμενο της προβολής
Μεγάλη υπόθεση πώς προβάλλεις μία χώρα όπως την Ελλάδα και δεν είμαστε ειδικοί όλοι μας. Πολλές φορές όμως βλέπω ιστοσελίδες ή φυλλάδια ή και αφιερώματα στον Τύπο, που δεν εμβαθύνουν, που υστερούν σε περιεχόμενο.
Πιθανόν να είμαι μία μειοψηφία του κοινού στο οποίο απευθύνεται η επικοινωνιακή πολιτική μιας χώρας ή ενός προορισμού. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι είμαι και αμελητέα ποσότητα. Και άλλοι που ξέρω και σίγουρα υπάρχουν θα ήθελαν κάτι περισσότερο για μία περιοχή της χώρας, από μερικές ωραίες φωτογραφίες ή έναν οδηγό για το πού θα φας και πού θα κοιμηθείς.
Νομίζω ότι είναι ευρύτερο το πρόβλημα της έλλειψης περιεχομένου και δεν ξέρω γιατί. Ας πούμε λείπουν συχνά ιστορικά στοιχεία ή παραπομπές σε ειδική γνώση που θα την αναζητήσει ο πιο ειδικός.
Ο κάτοικος μιας βορειοευρωπαϊκής χώρας ίσως με το ποσό που διαθέτει κάθε χρόνο, να μην έχει πρόβλημα που καλείται να διαλέξει μια θάλασσα στην Ισπανία ή την Ελλάδα. Καλώς κάνει ο καθένας. Μπορούμε όμως να τον πείσουμε ότι η δική μας θάλασσα έχει και κάτι παραπάνω, κάτι που ισχύει και για εμάς τους Έλληνες όταν καλούμαστε το καλοκαίρι να διαλέξουμε πού θα πάμε διακοπές. Κι αξίζει τον κόπο να το ανακαλύψει κάποιος.
Γράφει ο ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ
fkaramitsos@yahoo.gr
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.825)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(508)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.223)
- Εκδηλώσεις(1.595)
- Ήπειρος(1.964)
- Αθλητικά(2.963)
Αρθρογραφία
Είσοδος