Με επίσημο πλέον τρόπο, οι τοπικοί φορείς που ασχολήθηκαν από την πρώτη στιγμή με την προσπάθεια αναστήλωσης της γέφυρας Πλάκας επισημαίνουν ότι ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες που «έτρεχαν» σε τοπικό επίπεδο και πλέον η ευθύνη για την όποια κωλυσιεργία ή καθυστέρηση αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο στο κεντρικό κράτος.
Η προγραμματισμένη συνάντηση των μελών της Επιτροπής Παρακολούθησης για την αναστήλωση, μία ημέρα μετά την ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου που αφορούσε στην ανάληψη του κόστους εκπόνησης των μελετών από την οικογένεια Λούλη, ήρθε να προστεθεί ως ένας ακόμη κρίκος στην αλυσίδα των πιέσεων που ασκούνται προς την κεντρική πολιτική ηγεσία.
Η καθυστέρηση άλλωστε, όπως έχει παραδεχθεί και ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζης οφείλεται στο ότι δεν έχει υπογραφεί η κοινή προγραμματική σύμβαση μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και του υπουργείου Πολιτισμού.
Η καθυστέρηση αυτή επισημάνθηκε και στη χθεσινή συνάντηση στο γραφείο του Περιφερειάρχη όπου συζητήθηκαν τα δεδομένα που υπάρχουν και οι επόμενες διαδικασίες που απαιτούνται, ώστε να κερδηθεί σε πρώτο επίπεδο η μάχη με το χρόνο και να αξιοποιηθεί το καλοκαίρι για την έναρξη των εργασιών.
Όπως επισημάνθηκε και στις δηλώσεις που ακολούθησαν, οι τοπικοί φορείς έφεραν σε πέρας, εντός των ορίων που είχαν τεθεί όλες τις πρόδρομες εργασίες που είχαν αναλάβει και πλέον επείγει η λήψη οριστικών αποφάσεων από τις κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού ή και του Υπουργείου Υποδομών, για τη χρηματοδότηση, αλλά και τον τρόπο υλοποίησης του έργου κάτω από αυστηρές προδιαγραφές που θα επαναφέρουν το γεφύρι στην αρχική του μορφή.
Για την διευκρίνηση των ανωτέρω θα επιδιωχθεί η πραγματοποίηση ευρείας σύσκεψης στην Αθήνα, στην οποία θα παραστούν και τα μέλη της Επιτροπής Παρακολούθησης, όπου θα καταθέσουν τις απόψεις τους για την κατασκευή του ειδικού αυτού έργου.
Ο Αλ. Καχριμάνης τόνισε πως αυτή η συνάντηση θα πρέπει να γίνει το συντομότερο δυνατό, επαναλαμβάνοντας την άποψή του ότι εάν δεν υπήρχε η πίεση σε τοπικό επίπεδο, η διαδικασία δεν θα είχε προχωρήσει καθόλου.
«Τα προκαταρκτικά που είναι και τα πιο δύσκολα πέρασαν και πλέον πρέπει να ξεκινήσουν οι διαδικασίες, για να στήσουμε το γεφύρι», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο Δήμαρχος Βορ. Τζουμέρκων Γ. Σεντελές τόνισε ότι εκείνο που πρέπει να ξεκαθαρίσει από την κυβέρνηση είναι εάν θα επιλεγεί για την αναστήλωση η κλασική μέθοδος, που είναι η ολοκλήρωση των μελετών και στη συνέχεια η δημοπράτηση του έργου ή εάν θα κατασκευαστεί ένα ειδικό έργο όπου οι εργασίες θα εκτελούνται παράλληλα με τις μελέτες που απαιτούνται.
«Είναι πολύ βασικό να καταλήξουμε στον τρόπο κατασκευής και ακόμη πιο σημαντικό να μην ξεφύγουμε χρονικά από τον Ιανουάριο που πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες.
Οι τοπικοί φορείς κινήθηκαν στα όρια της ευθύνης τους όσο μπορούσαν και οι υπόλοιποι καλούνται τώρα να αναλάβουν τώρα τις ευθύνες τους για την όποια καθυστέρηση», σημείωσε ο κ. Σεντελές.
Η τεχνική άποψη
Ο Χρ. Παπαβρανούσης που μαζί με τον Γ. Σμύρη από το ΤΕΕ διαδραμάτισαν από την πρώτη στιγμή καθοριστικό ρόλο στην έναρξη της διαδικασίας και στην ολοκλήρωση των πρόδρομων εργασιών στάθηκε στην ανάγκη ολοκλήρωσης των μελετών ειδικά για τη διευθέτηση της κοίτης του Αράχθου ώστε το καλοκαίρι να ξεκινήσουν οι εργασίες.
Σημείωσε δε, ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί και πρέπει να καταστεί εμβληματικό για την Ήπειρο, τα μνημεία της, αλλά και την αναπτυξιακή – τουριστική της προοπτική.
Τέλος, ο καθηγητής του ΕΜΠ Δημ. Καλιαμπάκος συμφώνησε ότι το πιο δύσκολο σκέλος των διαδικασιών έχει ολοκληρωθεί και πλέον δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο.
«Όπως είχαμε πει από την αρχή, κάθε χρόνος που αφήνουμε να περνά μειώνονται οι πιθανότητες να δούμε ξανά όρθιο το γεφύρι. Θα πρέπει τώρα να ακούσουμε το σχέδιο της κυβέρνησης για το ποσό που έχει δεσμευθεί και φυσικά για την επόμενη φάση της διαδικασίας.
Πιστεύουμε, ότι είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε και στην πορεία εάν απαιτηθούν, μπορούν να γίνονται κάποιες τμηματικές μελέτες, με το έργο να εξελίσσεται.
Δε νομίζω ότι υπάρχουν ή πρέπει να συζητάμε για ενδιάμεσα βήματα, γιατί αυτό θα οδηγήσει σε νέα καθυστέρηση», σημείωσε ο κ. Καλιαμπάκος.
Η Επιτροπή και με δεδομένη την πρόθεση του επιχειρηματία κ. Ν. Λούλη, να χρηματοδοτήσει με 150.000 ευρώ μελέτες του έργου, συμφώνησε όπως σε συνεργασία με το Ε.Μ.Π. προχωρήσει στην εκπόνηση ορισμένων πρόδρομων μελετών, όπως της υδραυλικής, προκειμένου να βοηθηθεί η ταχύτερη ωρίμανση του έργου.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.825)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(508)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.223)
- Εκδηλώσεις(1.595)
- Ήπειρος(1.964)
- Αθλητικά(2.963)
Αρθρογραφία
Είσοδος