Σε κυκλοφορία δόθηκε το μεσημέρι της Τρίτης το τμήμα από τον Κουβαρά έως την Αμφιλοχία της Ιόνιας Οδού μήκους 26 χλμ.
Πρόκειται για την πρώτη από μία σειρά παραδόσεων τμημάτων της Ιόνιας Οδού που αναμένονται μέχρι το τέλος Μαρτίου, όταν και ο δρόμος θα παραδοθεί στο σύνολό του, με μικρές ελλείψεις, κυρίως στους Ανισόπεδους Κόμβους, για τους οποίους έχει εξασφαλιστεί χρονική παράταση ολοκλήρωσης μέχρι τον Αύγουστο του 2017.
Το τμήμα περιλαμβάνει 3 ανισόπεδους κόμβους και ακόμη τα ΣΕΑ Αμβρακίας και Αμφιλοχίας αντίστοιχα που επίσης πρόκειται να λειτουργήσουν μετά το Μάρτιο ενώ οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν το νέο τμήμα χωρίς την καταβολή αντιτίμου διοδίων.
Το νέο τμήμα από τον Κουβαρά μέχρι την Αμφιλοχία μαζί με το προηγούμενο από το Κεφαλόβρυσο μέχρι τον Κουβαρά δημιουργούν ένα συνεχόμενο κλειστό αυτοκινητόδρομο 59 χλμ.
Η τελετή εγκαινίων έγινε όπως είχε προγραμματιστεί το μεσημέρι και συμμετείχαν οι υπουργοί Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη. Οι κκ Σπίρτζης και Φλαμπουράρης σήμερα θα δώσουν κοινή συνέντευξη Τύπου μαζί με την κα Γεροβασίλη, στην Άρτα.
Τα διόδια
Στο χαιρετισμό του και στις δηλώσεις που ακολούθησαν ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης τόνισε με νόημα, ότι τα έργα ανήκουν στους πολίτες: «Τα έργα ανήκουν στους πολίτες, αυτοί είναι και οι χρήστες και αυτοί είναι που τα χρηματοδοτούν. Εμείς κρινόμαστε για την αποτελεσματικότητα, τη διαφάνεια και το κόστος των έργων», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης, που παραδέχθηκε, ότι η Ιόνια οδός έπρεπε να έχει παραδοθεί εδώ και χρόνια, στο σύνολό της.
«Δυστυχώς το Φεβρουάριο του 2015 δεν είχαν ολοκληρωθεί καν οι απαλλοτριώσεις, οι αρχαιολογικές εργασίες και η μεταφορά δικτύων κοινής ωφέλειας. Δώσαμε μια πολύ μεγάλη μάχη, σε πολύ δύσκολες συνθήκες, μια μάχη για την ολοκλήρωση των έργων παράλληλα με τη μεγάλη μάχη για την έξοδο της χώρας από την κρίση.
Η συνέχιση των πολιτικών των προηγούμενων κυβερνήσεων συνεπαγόταν τη μη ολοκλήρωση των έργων και οι συνέπειες θα ήταν τραγικές. Αρκεί κανείς να σκεφτεί ότι 4 δισ. ευρώ θα επιστρέφαμε στην ΕΕ και πολλά ακόμη σε ρήτρες. Θα χρειαζόμασταν πάνω από ένα μνημόνιο για τους αυτοκινητόδρομους, για τα 5 έργα παραχώρησης», τόνισε ο κ. Σπίρτζης, που εμφανίστηκε βέβαιος, ότι εντός του 2017 θα ολοκληρωθεί η μελέτη για το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων και εντός του 2018 θα επιτευχθεί η λειτουργία του συστήματος αναλογικής χρέωσης.
«Είναι προφανές ότι μέλημά μας ήταν και είναι η λειτουργική ολοκλήρωση των έργων στο τέλος Μαρτίου 2017. Με την ολοκλήρωση των έργων, θα υπάρχει εντός του 2017 η ολοκλήρωση της μελέτης για το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα των διοδίων και εντός του 2018 η λειτουργία του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος. Πετύχαμε με τη διαπραγμάτευση την ελεύθερη διέλευση των αυτοκινήτων που μετέφεραν πολίτες με άτομα με ειδικές ανάγκες, ειδικά τιμολόγια για τους συχνούς καθημερινούς χρήστες, ειδικούς όρους για τους Δήμους που δεν είχαν εναλλακτικές οδεύσεις και πολλά συνοδά έργα. Είναι καθήκον μας, σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους, να βρούμε εκείνες τις λύσεις που θα μειώσουν τα διόδια.
Στη συνέχεια είναι επίσης καθήκον μας να ολοκληρώσουμε τις οδικές συνδέσεις με τα μεγάλα αστικά κέντρα και τους παραγωγικούς-αναπτυξιακούς πόρους των περιοχών που διέρχεται η Ιόνια Οδός. Ένα από συνοδά έργα που πρέπει να γίνουν είναι στην Πρέβεζα και σε άλλες περιοχές», σημείωσε για να συμπληρώσει, ότι καταβάλλεται προσπάθεια παράδοσης του τμήματος από την Κλόκοβα μέχρι το σημείο που παραδόθηκε χθες, ως το τέλος Φεβρουαρίου.
Ο κ. Φλαμπουράρης, στον χαιρετισμό του, αναφέρθηκε στις προσπάθειες που κάνει η κυβέρνηση για την ανασυγκρότηση της χώρας σημειώνοντας ότι η ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών έργων είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα.
Η κα Γεροβασίλη αναφέρθηκε από την πλευρά της στα οφέλη που θα έχουν, κυρίως, οι τοπικές κοινωνίες από την ολοκλήρωση των έργων, τα οποία και θα συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη. Ειδικότερα, η Δυτική Ελλάδα και η Ήπειρος θα βγουν από την απομόνωση, θα προωθηθεί ο τουρισμός, ενώ οι πολίτες θα ταξιδεύουν με ασφάλεια, όπως είπε.
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.825)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(508)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.223)
- Εκδηλώσεις(1.595)
- Ήπειρος(1.964)
- Αθλητικά(2.963)
Αρθρογραφία
Είσοδος