Επικαιρότητα

Θολό τοπίο για τους συμβασιούχους της καθαριότητας

Off

Προβλήματα στην αποκομιδή των σκουπιδιών, και εμπόδια στην εργασία συμβασιούχων υπαλλήλων προκαλεί το θέμα της παράτασης των συμβάσεων και της αμοιβής των υπαλλήλων που έχει δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα.
Ο Δήμος Ιωαννιτών σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι «είναι από τους ελάχιστους δήμους που  από τον Μάιο του 2015 με την ψήφιση του νόμου 4325/2015 παρέτεινε τις συμβάσεις όλων των εργαζομένων που εργάζονταν στον τομέα καθαριότητας με δίμηνες και οκτάμηνες συμβάσεις. Με τη δυνατότητα που της έδινε ο νόμος, η Δημοτική Αρχή προχώρησε σε αυτή την ενέργεια,  αφενός για να ενισχύσει το έργο του τομέα καθαριότητας όπου υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις προσωπικού και αφετέρου για να δώσει τη δυνατότητα εργασίας σε έναν μεγάλο αριθμό συμπολιτών, σε μια εποχή όπου η ανεργία μαστίζει την κοινωνία μας». 
Για τα νομικά προβλήματα, αναφέρει:  «Είναι γνωστό ότι ακολούθησαν αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου που έκριναν μη νόμιμες τις εντελλόμενες δαπάνες για τη μισθοδοσία του προσωπικού με δίμηνες συμβάσεις, έκριναν δηλαδή στην ουσία μη σύμφωνες προς το Σύνταγμα τις διατάξεις του νόμου 4325/2015 κι έτσι στις 10/10/2016 καταγγέλθηκαν οι συμβάσεις.
Στη συνέχεια, με νέα νομοθετική ρύθμιση (άρθρο 16 του ν. 4429/2016) δόθηκε η δυνατότητα στους Δήμους να παρατείνουν τις δίμηνες συμβάσεις οι οποίες είχαν συναφθεί από την 1-1-2016 και μετά. Άμεσα και πάλι ο Δήμος Ιωαννιτών προέβη στην  παράταση  των δίμηνων συμβάσεων  μέχρι την 31-12-2017 και έγκαιρα εκδόθηκαν τα εντάλματα πληρωμής της μισθοδοσίας των συγκεκριμένων εργαζόμενων.
Δηλαδή ο Δήμος Ιωαννιτών έκανε όλες τις  ενέργειες που προβλέπονταν σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου και τις οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών, χωρίς  να διαχωρίσει τους εργαζόμενους  σε «οκταμηνίτες» και «διμηνίτες»  αναλαμβάνοντας το οικονομικό βάρος της μισθοδοσίας, μιας και η μισθολογική δαπάνη επιβαρύνει  τον προϋπολογισμό των ανταποδοτικών του Δήμου.
Ωστόσο τα εντάλματα πληρωμής της μισθοδοσίας του συγκεκριμένου προσωπικού απορρίφθηκαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Φαίνεται σαφέστατα πως πρόκειται για διάταξη νόμου η οποία από την αρχή δημιούργησε και συνεχίζει να δημιουργεί  πολλά ζητήματα κατά την εφαρμογή της».
Όπως σημειώνει ακόμα η δημοτική αρχή, εξαιτίας αυτών των εξελίξεων, τις τελευταίες 7 ημέρες οι εργαζόμενοι με δίμηνες συμβάσεις (οι οποίες είχαν παραταθεί) προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας, γεγονός που έχει προκαλέσει πολλά προβλήματα στον τομέα καθαριότητας του Δήμου Ιωαννιτών. 
Η Δημοτική Αρχή Ιωαννίνων, «παρ’ ότι κινήθηκε με βάση «το γράμμα του νόμου», παρ’ ότι δεν ευθύνεται για το γεγονός ότι ο νόμος αποδείχθηκε «προβληματικός»,  αισθάνεται την ανάγκη να ζητήσει συγνώμη από τους συμπολίτες για το «έλλειμμα» που παρουσιάζεται τις τελευταίες μέρες στην εικόνα της καθαριότητας», τονίζει ακόμα και προσθέτει ότι καταβάλλονται προσπάθειες ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που προέκυψε αιφνιδίως, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Παράλληλα, σημειώνει, ότι ήδη προχωράει αναγκαστικά η ανάκληση των αδειών και των ρεπό όλου του προσωπικού της υπηρεσίας καθαριότητας, καθώς και ο επιχειρησιακός ανασχεδιασμός  ανά τομέα καθαριότητας.
Η Δημοτική Αρχή παρακαλεί τους συμπολίτες να βοηθήσουν και αυτοί από την πλευρά τους στον περιορισμό του προβλήματος, ειδικά  τις επόμενες ημέρες των γιορτών, όπου τα Γιάννενα δέχονται μεγάλο αριθμό επισκεπτών και άρα υπάρχει αυξημένος όγκος σκουπιδιών. 

Τροπολογία
Στο μεταξύ την παράταση μέχρι 31/12/2017 των ατομικών συμβάσεων για την καθαριότητα των κτιρίων των δημοσίων υπηρεσιών, των ανεξάρτητων αρχών των ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, καθώς και των ΟΤΑ, προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας "Χωρικός σχεδιασμός – βιώσιμη ανάπτυξη".
Η τροπολογία αναφέρει ότι "σε περίπτωση που οι φορείς έχουν προβεί στην έκδοση πινάκων κατάταξης των υποψηφίων και εφόσον οι παραταθείσες έως 31.12.2017 συμβάσεις δεν καλύπτουν τις οργανικές θέσεις τους, δύνανται να προσλάβουν το προσωπικό που αντιστοιχεί σε αυτές εντός των δυνατοτήτων των προϋπολογισμών τους.
Με άλλη τροπολογία δίνεται η δυνατότητα να έχουν αναδρομική ισχύ οι αποφάσεις για αποζημιώσεις υπερωριών των εργαζομένων σε δήμους, περιφέρειες και τα νομικά τους πρόσωπα. Επιστολή, όμως, στον Πρωθυπουργό με την οποία τον καλεί να παρέμβει άμεσα προκειμένου να ρυθμιστούν επιμέρους θέματα που σχετίζονται με την παράταση των συμβάσεων εργαζομένων στην καθαριότητα των Δήμων και να αποφευχθεί ο κίνδυνος να μείνουν απλήρωτοι, απέστειλε ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης.
Ειδικότερα, ο κ. Πατούλης επισημαίνει πως η νομοθετική διάταξη σύμφωνα με την οποία παρατείνονται στους Δήμους της χώρας οι συμβάσεις για την καθαριότητα έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα τόσο στους προϋπολογισμούς των Δήμων όσο και στη διαδικασία πληρωμής των εργαζομένων.

Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232372

Powerd By  

    Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
    ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
    Διευθυντής σύνταξης:
    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
    tel 2651032055
    mail ele@ele.gr

    ΑΦΜ 047685050
    ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ