Νέα δεδομένα δημιουργεί στον αναπτυξιακό χάρτη της Ηπείρου, η παγίωση των Ιωαννίνων και της Ηπείρου στους καθιερωμένους τουριστικούς προορισμούς. Το φαινόμενο των υψηλών κρατήσεων στα ξενοδοχεία δεν εντοπίζεται μόνο σε εορταστικές περιόδους όπως αυτή που διανύουμε, αλλά επεκτείνεται και σε άλλες περιόδους της χρονιάς όπως τα τριήμερα, αλλά και τα σαββατοκύριακα.
Εμφανές ήταν στην πόλη τις τελευταίες ημέρες, το επιμέρους τουριστικό ρεύμα που δημιουργούν οι σχολικές εκδρομές, ενώ οικεία γίνεται πια η εικόνα από τα μεγάλα συνέδρια που φέρνουν συχνά χιλιάδες επισκέπτες ταυτόχρονα στην πόλη μέσα σε λίγες μέρες.
Τα Γιάννενα και η Ήπειρος, έχουν μπει στο μυαλό κυριολεκτικά όσων σχεδιάζουν ένα ταξίδι δημιουργώντας αυθεντικό πεδίο ζήτησης, που είναι και η βάση για τη δημιουργία μιας τουριστικής αγοράς.
Το ρεύμα αυτό είχε διαπιστωθεί και παλιότερα τη δεκαετία του 2000, ανακόπηκε όμως τα πρώτα χρόνια της κρίσης λόγω των περικοπών στους μισθούς των Ελλήνων που αποτελούν και τον κορμό των επισκεπτών. Σταδιακά όμως η επισκεψιμότητα ανακάμπτει.
Είναι βέβαιο πλέον ότι αυτό οφείλεται και στα συντονισμένα προγράμματα προβολής στα οποία προχωράνε τόσο η Περιφέρεια όσο και οι Δήμοι.
Για ενέργειες που αποδίδουν καρπούς, ενέργειες συντονισμένες από όλους τους φορείς με στόχο την προώθηση συνολικά της Ηπείρου, έκανε λόγο χτες με δηλώσεις του στο ITV o αντιπεριφερειάρχης Στράτος Ιωάννου, σε ερώτηση για την περίοδο των εορτών.
Η προβολή συνδυάζεται και με κινήσεις εξωστρέφειας και ανάδειξης των πολλαπλών δυνατοτήτων που κρύβει η Ήπειρος, από τις φυσικές ομορφιές ή την ιστορία και τα μνημεία ως το πολιτιστικό ή γαστρονομικό ενδιαφέρον, με πρωτοβουλίες που παίρνουν πλέον και ιδιωτικοί φορείς.
Το δεύτερο καθοριστικό στοιχείο για την αλλαγή της εικόνας ήταν σαφώς η άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης με τη λειτουργία της Εγνατίας Οδού. Γι’ αυτό και δικαιολογείται και η αγωνία για την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, η οποία μπορεί από μόνη της να λειτουργήσει κυριολεκτικά ως «άνοιγμα» προς την Αθήνα και την νότια Ελλάδα. Πλέον, στους υπολογισμούς που γίνονται για εκδρομές προς την περιοχή μετά την άνοιξη, περιλαμβάνεται σαφώς και η μείωση του χρόνου του ταξιδιού.
Νέα στοιχήματα
Αν όμως, η αυξημένη τουριστική κίνηση φέρνει εύλογα τα χαμόγελα στην τοπική αγορά, ανεβάζει ταυτόχρονα και τον πήχη των προσδοκιών. Κάτι που σημαίνει ότι ο αναπτυξιακός σχεδιασμός που μπορεί να εύχεται την αύξηση των επισκεπτών, χειμώνα –καλοκαίρι, πρέπει να περιλαμβάνει πλέον και αναβαθμισμένες δυνατότητες υποδοχής και φιλοξενίας, έμφαση στην ποιότητα και το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, δικτυώσεις μεταξύ των διαφορετικών επιλογών μέσα στην Ήπειρο (από πόλη σε πόλη και μνημείο σε μνημείο πχ), διαφοροποίηση των προσφερόμενων υπηρεσιών ώστε να εξυπηρετούν και ειδικά ή θεματικά ενδιαφέροντα, αξιοποίηση της τεχνολογίας και της καινοτομίας για διαμοίραση της πληροφόρησης και όσων απαιτεί σήμερα ένας υποψιασμένος επισκέπτης, σε μία πολύ ανταγωνιστική, ας μην το ξεχνάμε, αγορά τουρισμού.
Του ΦΙΛΗΜOΝA ΚΑΡΑΜΗΤΣΟY
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.825)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(508)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.223)
- Εκδηλώσεις(1.595)
- Ήπειρος(1.964)
- Αθλητικά(2.963)
Αρθρογραφία
Είσοδος