Επικαιρότητα

Ραντεβού τον Μάρτιο του 2017

Off

Ραντεβού τον Μάρτιο του 2017 για την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων των αυτοκινητοδρόμων έδωσε και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, που επισκέφτηκε χτες την Ολύμπια και την Ιόνια Οδό για την παράδοση σε κυκλοφορία ολοκληρωμένων τμημάτων και σύνθετων τεχνικών έργων (σηράγγων και γέφυρας) του οδικού άξονα Κορίνθου-Πατρών, καθώς και επιθεώρηση των έργων της Ολυμπίας Οδού και της Ιόνιας Οδού, που μπαίνουν στην τελική φάση ολοκλήρωσης τους.
Μαζί του η Κυβερνητική Εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη, ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρίστος Σπίρτζης, ο Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Παναγιώτης Κουρουμπλής, η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Σία Αναγνωστοπούλου, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Γιώργος Δέδες, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, οι βουλευτές όλων των κομμάτων Κορινθίας, Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Α΄ και Β΄ βαθμού, εκπρόσωποι επιστημονικών, τεχνικών και παραγωγικών φορέων, εκπρόσωποι κατασκευαστών και των παραχωρησιούχων, στελέχη της δημόσιας διοίκησης με αρμοδιότητα στα έργα, καθώς και πλήθος κόσμου. 

Ολοκληρώνονται
Στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός κατά την παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος Αρχαία Κόρινθος – Κιάτο, σημείωσε ότι μέχρι τον Μάρτιο 2017 ολοκληρώνονται τα πέντε μεγάλα έργα παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων, δηλαδή η Ιόνια Οδός, ο Μορέας, η Ολυμπία Οδός, ο Ε65 και ο αυτοκινητόδρομος Μαλιακός – Κλειδί. Όπως είπε:
«Σήμερα, παραδίδουμε στους πολίτες το πρώτο τμήμα της Ολυμπίας Οδού.  Το τμήμα Αρχαία Κόρινθος – Κιάτο του νέου αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Πάτρας. 
Πρόκειται για το πρώτο τμήμα που παραδίδεται σε πλήρη διατομή αυτοκινητοδρόμου και το οποίο κατασκευάστηκε και ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο εφαρμογής της πρόσφατα υπογραφείσας Συμφωνίας μεταξύ ελληνικού δημοσίου και παραχωρησιούχου.
Το τμήμα Αρχαία Κόρινθος – Κιάτο μήκους 18 χιλιομέτρων, συνολικού κόστους 102 εκατομμυρίων, παραδίδεται με πλήρη διατομή αυτοκινητοδρόμου και περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, καθώς και λωρίδα έκτακτης ανάγκης αυξημένου πλάτους. 
Οι ανισόπεδοι Κόμβοι Αρχαίας Κορίνθου και Κιάτου έχουν πλήρως ανακατασκευαστεί.  Ο κόμβος του Ζευγολατιού είναι ένας νέος ανισόπεδος κόμβος και μετά την ολοκλήρωσή του θα εξυπηρετεί τους οικισμούς της επαρχίας Βόχας και πολλούς προορισμούς της ορεινής Κορινθίας.
Παράλληλα, σήμερα παραδίδονται οι νέες σήραγγες του νότιου κλάδου του Αυτοκινητοδρόμου, οι οποίες εντάσσονται στο νέο-κατασκευασμένο οδικό τμήμα της Παράκαμψης Δερβενίου και εξυπηρετούν την κίνηση από Πάτρα προς Κόρινθο και Αθήνα.
Και τέλος, υλοποιείται η επέκταση του παράπλευρου δρόμου από τα Διόδια του Κιάτου μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο, που θα είναι έτοιμος μέχρι το τέλος του χρόνου, και είναι ζωτικής σημασίας για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στην Παλαιά Εθνική Οδό».

Η Ιόνια
Ειδικά για το έργο της Ιονίας Οδού σημείωσε: Τον Μάρτιο του 2017 το σύνολο του έργου της «Ιόνιας Οδού» παραδίδεται σε λειτουργική κυκλοφορία και λίγους μήνες αργότερα τον Αύγουστο του 2017 σε πλήρη λειτουργία.
Ο  ομώνυμος αυτοκινητόδρομος «Ιόνια Οδός» μήκους 196 χλμ. από Αντίρριο έως Ιωάννινα (Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό) έχει τεράστια σημασία, κοινωνική και αναπτυξιακή, αφού:
• Συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο.
• Προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.
• Συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής βελτιώνοντας την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον, αφού με την ολοκλήρωση της κατασκευής της, το ταξίδι από Αντίρριο έως και Ιωάννινα θα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά σε σχέση με τις 3 ώρες και 30 λεπτά σήμερα. Ο δρόμος, λοιπόν, αυτός, φέρνει την Ήπειρο κοντύτερα στην πρωτεύουσα, κοντύτερα στο κέντρο της χώρας.
Η Ιόνια Οδός, από Αντίρριο μέχρι  Ιωάννινα, είναι τμήμα του Δυτικού Άξονα Βορρά – Νότου, εντάσσεται στους άξονες του Διευρωπαϊκού Δικτύου και αποτελεί την ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Δυτικής Ελλάδας.  
Αναμένεται ότι  θα συμβάλλει δραστικά στην ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, θα  μειώσει τα ατυχήματα κατά τουλάχιστον 80%, επιτυγχάνοντας, ταυτόχρονα, ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις».
«Ξέρουμε ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με συμβάσεις που έχουν υπογραφεί από προηγούμενες κυβερνήσεις, πολύ πιο πριν. Εμείς αυτό πουν δεσμευόμαστε, είναι ότι θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, προκειμένου το κόστος να μην είναι απαγορευτικό. Και να μπούμε σιγά-σιγά και στη λογική των αναλογικών διοδίων, δηλαδή να πληρώνει ο καθένας ανάλογα με το μήκος τμήματος που διανύει. 
Και είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε σε παρεμβάσεις και συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους για να εξορθολογιστεί το κόστος διέλευσης και να μπορούν όλοι και όλες να χρησιμοποιούν τους νέους αυτοκινητόδρομους», πρόσθεσε ο κ. Τσίπρας ειδικά για το θέμα των διοδίων.

Ο Ε 65
Ο πρωθυπουργός έκανε αναφορά και στο νότιο  τμήμα του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας Ε65, δηλαδή το τμήμα από τη Λαμία στην Ξυνιάδα, κόστους 310 εκατομμυρίων ευρώ, με διασφαλισμένη, όπως είπε χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020. «Με την ολοκλήρωση του τμήματος αυτού, το 2020, ο Ε65 θα συνδέεται με τον ΠΑΘΕ, εντασσόμενος έτσι λειτουργικά στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας.  Και έτσι η απόσταση Αθήνα-Τρίκαλα από 4-4,5 ώρες, που είναι σήμερα, θα μειωθεί σε λιγότερο από 3 ώρες. Θα συνδεθούν πόλεις της Θεσσαλίας, τα Τρίκαλα, η Καρδίτσα, με την πρωτεύουσα», τόνισε. Δεν έγινε πάντως αναφορά και στο βόρειο τμήμα του Ε 65 για τη σύνδεση με την Εγνατία που αφορά και την Ήπειρο περισσότερο.

Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232372

Powerd By  

    Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
    ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
    Διευθυντής σύνταξης:
    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
    tel 2651032055
    mail ele@ele.gr

    ΑΦΜ 047685050
    ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ