Αποχρώσεις

Αποχρώσεις

Off

Κρατάει η ακρίβεια

Πολλές από τις ρυθμίσεις οφειλών δεν πάνε καλά. Κι αυτό είναι λογικό αφού δεν περισσεύουν χρήματα στα νοικοκυριά ούτε καν για ευνοϊκούς διακανονισμούς. Υπάρχουν όμως κι άλλες παράμετροι. Για παράδειγμα το φαινόμενο των προσφορών στα σούπερ μάρκετ. Φαίνονται καλές προσφορές, όμως δεν αφορούν ταυτόχρονα όλα τα νοικοκυριά που μπορεί να μην χρειάζονται τα συγκεκριμένα προϊόντα εκείνη την εβδομάδα. Με την ίδια λογική κάποιος που δεν χρωστά στη ΔΕΗ δεν νοιάζεται και τόσο για τη ρύθμιση των 36 δόσεων. 

Μείωση συνολική

Θα είχε ένα νόημα όλη αυτή η κατάσταση αν γινόταν καθολική. Αν μειώνονταν οι τιμές συνολικά προϊόντων και υπηρεσιών. Αν αντί μίας έκπτωσης 30% σε ένα είδος προϊόντων, είχαμε μείωση σε όλα τα είδη κατά 10%. Ενώ το ποσοστό φαίνεται μικρό, το αντίκρισμα στην οικονομία των καταναλωτών θα ήταν μεγάλο σε βάθος χρόνου.
Δεν δουλεύει όμως έτσι η ελεύθερη αγορά, η οποία σε καμία περίπτωση δεν λειτουργεί ενιαία, αντίθετα έχει πολύ περισσότερες συγκρούσεις στο εσωτερικό της από όσες νομίζουμε.

Πιο πολύπλοκο

Το παράδοξο η ακρίβεια να παραμένει στην αγορά ενώ η οικονομία απομειώνεται ως και 25% και από παντού γίνονται περικοπές, είχε εντοπιστεί από τα πρώτα χρόνια της κρίσης και θεωρούνταν ένα παράδοξο για την εφαρμογή των μνημονίων. Γιατί η αγορά δεν ρίχνει τις τιμές όταν ξέρει ότι ο πολίτης αμείβεται με μικρότερους μισθούς πια; Μα, γιατί τμήματα της αγοράς, δεν έχουν κανένα πρόβλημα να κρατήσουν τις τιμές ψηλά, αν για παράδειγμα έχουν αναντικατάστατα ή μονοπωλιακά σχεδόν προϊόντα.
Από την άλλη, θα πρέπει και ο Δημόσιος τομέας να δει το θέμα των κοστολογήσεων των υπηρεσιών του. Όταν για παράδειγμα ένας δήμος κόβει το νερό σε έναν πολίτη που δεν πληρώνει είναι σίγουρος ότι στο προηγούμενο διάστημα του έχει προσφέρει υψηλές υπηρεσίες; Ή έχει εξετάσει το προφίλ του καταναλωτή που μπορεί μέχρι και χτες να ήταν ένας καλοπληρωτής που πρόσφερε σημαντικά ποσά στο Δήμο και έτυχε τον τελευταίο χρόνο να περνάει πιο δύσκολα.
Με άλλα λόγια, το θέμα είναι πιο πολύπλοκο από το δίπολο οφειλή – ρύθμιση και θα πρέπει να βρεθούν πιο πολιτικοί τρόποι προσέγγισής του. 

 

Καλή η τεχνολογία 
αλλά θέλει και περιεχόμενο

Στην αγορά της επικοινωνίας και της προβολής έχουν γίνει πολλές, μικρές τεχνολογικές επαναστάσεις. Σήμερα μέσα από μικροσκοπικά μηχανήματα όπως τα κινητά μαθαίνεις ό,τι επιθυμείς και προβάλλεις ό,τι θέλεις σε άμεσο χρόνο. Και με ένα κλικ στον υπολογιστή και το διαδίκτυο φτάνεις όπου επιθυμείς.
Εκεί που απογοητεύεσαι όμως είναι το περιεχόμενο όλων αυτών των τεχνολογικών εφαρμογών. Ναι, μπορείς πια εύκολα να βρεις το τηλέφωνο ενός εστιατορίου, όμως πληροφορίες για τον τόπο γύρω του βρίσκεις ελάχιστες. Ελάχιστη ιστορία, καμία πρωτοτυπία, κανένα άνοιγμα για τον επισκέπτη που ψάχνεται περισσότερο ή θέλει κάτι πιο έξυπνο και ποιοτικό για να πειστεί. 
Το περιεχόμενο μοιάζει να το περιφρονούν πολλοί γενικότερα στην προβολή, πέρα από τον τουρισμό. Είναι εύκολο να λες πόσο όμορφη είναι μία παραλία αλλά μια ιστορία για τους πειρατές που έπαιρναν από εκεί νερό γιατί δεν χωράει στην πληροφορία; Μόνο ηλιοθεραπεία και ξαπλώστρα είναι νομίζουμε ο επισκέπτης;
Για να μην πάμε στα σημαντικότερα που όλοι τα ξέρουμε, που ούτε την πληροφορία για το όνομα ενός δρόμου δεν μπορούμε να βρούμε σε μία πόλη, πόσο μάλλον την ταυτότητα του τόπου…

Γράφει ο ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ

fkaramitsos@yahoo.gr

Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232372

Powerd By  

    Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
    ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
    Διευθυντής σύνταξης:
    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
    tel 2651032055
    mail ele@ele.gr

    ΑΦΜ 047685050
    ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ