Κομβικό ρόλο στο σχεδιασμό των μεταφορών στη χώρα μας, στο πλαίσιο και των διευρωπαϊκών δικτύων παίζουν τα μεγάλα λιμάνια όπως της Ηγουμενίτσας, αλλά και η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου με αναφορά και στη σιδηροδρομική Εγνατία. Αυτό προκύπτει από την παρέμβαση που έκανε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης κατά τη συμμετοχή του στην ετήσια Σύνοδο για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών – TEN-T Days, που πραγματοποιήθηκε στο Ρόττερνταμ της Ολλανδίας από τις 20 έως στις 22 Ιουνίου.
Στο πλαίσιο της επέκτασης των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών ο υπουργός τόνισε τη σημασία ενδυνάμωσης και ανάπτυξης των κάθετων αξόνων, οι οποίοι ξεκινούν ή απολήγουν στα στρατηγικά λιμάνια της χώρας, όπως ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη, η Πάτρα, η Καβάλα και η Ηγουμενίτσα. Επίσης ο κ. Σπίρτζης ανέδειξε τη σημασία που έχει για το σύνολο της ΕΕ και των γειτονικών χωρών η σύνδεση μεγάλων κάθετων ευρωπαϊκών διαδρόμων μεταφορών με μια νέα οριζόντια σιδηροδρομική γραμμή, τη σιδηροδρομική Εγνατία, που είναι ήδη μέρος του Δικτύου.
Ειδικότερα κατά την παρέμβαση του, ο Υπουργός ανέφερε, ότι η «Η Ελλάδα έχει μία στρατηγική γεωγραφική θέση στη νοτιοανατολική Ευρώπη που ενδυναμώνεται περαιτέρω με τα λιμάνια της, τα οποία μπορούν να γίνουν οι πύλες της Ευρώπης για ισχυρές διεθνείς και περιφερειακές ροές εμπορευματικών φορτίων προερχόμενες από την Ασία, την Κίνα, τη Μέση Ανατολή και άλλες υπερπόντιες περιοχές προέλευσης.
Με στόχο να υποστηριχτούν αυτές οι ροές εμπορευματικών φορτίων, η Ελλάδα υποστηρίζει σθεναρά την ενδυνάμωση των κάθετων αξόνων, οι οποίοι ξεκινούν ή απολήγουν στα στρατηγικά λιμάνια της χώρας, όπως ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη, η Πάτρα, η Καβάλα και η Ηγουμενίτσα». Ο κ Σπίρτζης εξήγησε, ότι «αυτοί οι κάθετοι διάδρομοι είναι εκείνοι του δικτύου ΔΕΔ-Μ, όπως o καθιερωμένος διάδρομος Ανατολής – Ανατολικής Μεσογείου (Orient/East Med Corridor-OEM). Σε αυτόν το διάδρομο, θα πρέπει να προσθέσουμε και τους στρατηγικούς διαδρόμους, που παραδοσιακά εξυπηρέτησαν σημαντικές ροές εμπορευματικών φορτίων».
Ο Χρήστος Σπίρτζης, υπέγραψε ακόμα μαζί με έξι ομολόγους του τη διακήρυξη για τον Σιδηροδρομικό Εμπορευματικό Διάδρομο ORIENT/EAST MED. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που αποτελεί ένα ισχυρό εφαλτήριο για την ενδυνάμωση του ρόλου της χώρας μας, ως κόμβου διασύνδεσης της Ευρώπης, με το διεθνές σύστημα των εμπορευματικών μεταφορών.
Στον Διάδρομο Μεταφορών «Ανατολής/Ανατολικής Μεσογείου», παράλληλα με τις υφιστάμενες προβλεπόμενες οδικές, σιδηροδρομικές, λιμενικές και αεροπορικές συνδέσεις προστίθενται σιδηροδρομικές υποδομές για την εξυπηρέτηση ροών εμπορευματικών φορτίων.
Του ΦΙΛΗΜOΝA ΚΑΡΑΜΗΤΣΟY
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.825)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(508)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.223)
- Εκδηλώσεις(1.595)
- Ήπειρος(1.964)
- Αθλητικά(2.963)
Αρθρογραφία
Είσοδος