Η Συνάντηση Μαθητικών Θιάσων Ηπείρου, ανοίγει αυλαία αύριο Πέμπτη και για σχεδόν ένα μήνα οι μαθητές θα παρουσιάζουν τις δικές τους θεατρικές δημιουργίες στο «Καμπέρειο».
Δώδεκα σχολεία από την Ήπειρο θα δώσουν ισάριθμες παραστάσεις μέχρι την Κυριακή 3 Ιουλίου με ελεύθερη για το κοινό είσοδο.
Από το 1994, όταν το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων πρωτοξεκίνησε τις σχολικές παραστάσεις με τη μορφή φεστιβάλ, δεκάδες σχολείων από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και από όλη την Ήπειρο παρουσίασαν τα έργα που ετοίμασαν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Οι φετινές παραστάσεις των μαθητών ακολουθούν αυτές της ερασιτεχνικής σκηνής του ΔΗΠΕΘΙ και του φεστιβάλ «Μάιος, μήνας ερασιτεχνικής θεατρικής δημιουργίας στην Ήπειρο, 2016» που εναλλασσόταν στη σκηνή του «Καμπέρειου» από τα μέσα Απριλίου, κλείνοντας έτσι ένα κύκλο παραστάσεων με τι ερασιτεχνικές παραστάσεις στο προσκήνιο. Το πρόγραμμα των παραστάσεων της φετινής Συνάντησης έχει ως εξής:
– 27ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων Μαρίας Γκόγκου – Ουρανίας Στεργίου «Our ABC», Πέμπτη 9 Ιουνίου 7:00’ μ.μ.
– Δημοτικό Σχολείο Πραμάντων Λουτσιάνο Μοράτι «Ο κήπος με τις 11 γάτες» Παρασκευή 10 Ιουνίου 8:00’ μ.μ.
– 1ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων Αριστοφάνη «Ειρήνη» Τρίτη 14 Ιουνίου 9:00’ μ.μ.
Γυμνάσιο Δολιανών Σοφίας Γραμμόζη-Σωπίκη «Το σεντούκι της καρδιάς» Παρασκευή 17 Ιουνίου 8:15’ μ.μ.
– 1ο Λύκειο Πρέβεζας Ανδρέα Σιδέρη – Χρήστου Κοντονή «Τα γενέθλια» Τρίτη 21 Ιουνίου 8:15’ μ.μ.
– Λύκειο Κατσικά Ρόμπερτ Χάρλινγκ «Ανθισμένες Μανόλιες» Τετάρτη 22 Ιουνίου 8:15’ μ.μ.
– 1ο Λύκειο Ιωαννίνων Γρηγορίου Ξενόπουλου «Δεν είμ΄ εγώ ή η Λογική» Παρασκευή 24 Ιουνίου 8:15’ μ.μ.
– 1ο Λύκειο Παραμυθιάς Ρέππα – Παπαθανασίου «Ποια Ελένη;» Δευτέρα 27 Ιουνίου 8:15’ μ.μ.
– Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Μάικ Κένι «Το αγόρι με τη βαλίτσα» Τετάρτη 29 Ιουνίου 8:15’ μ.μ.
– 11ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων Νιλ Σάιμον «Οι Ηλίθιοι» Πέμπτη 30 Ιουνίου 8:15’ μ.μ.
– 1ο Λύκειο Ηγουμενίτσας Δημήτρη Ψαθά «Ζητείται Ψεύτης» Παρασκευή 1 Ιουλίου 8:15’ μ.μ.
– 9ο Λύκειο Καρδαμιτσίων Μολιέρου «Ο αρχοντοχωριάτης» Κυριακή 3 Ιουλίου 8:15’ μ.μ.
Ο στόχος
Η συμμετοχή στις διαδικασίες ανεβάσματος μιας παράστασης και όχι το καθεαυτό αποτέλεσμά της είναι ο βασικός στόχος των Μαθητικών Συναντήσεων. Το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων σύμφωνα και με τη σχετική ανακοίνωση, δεν προτείνει και δεν προτρέπει τα παιδιά να διαλέξουν σαν επάγγελμα κάποιο από αυτά που συνθέτουν το θεατρικό γίγνεσθαι. Δεν δίνει διαγωνιστικό χαρακτήρα στη Συνάντηση γιατί πιστεύει ότι μεγαλύτερη αξία έχει η διαδρομή και όχι ο τερματισμός, ότι στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς τα παιδιά βρίσκονται συνεχώς στο κυνήγι της πρωτιάς, στους διαγωνισμούς, μέσα κι έξω από το σχολείο. Αν προστεθεί κι ένας ακόμη διαγωνισμός τότε το θέατρο από χαρά ζωής και παιχνίδι (γιατί το θέατρο είναι και παιχνίδι) θα μετατραπεί σε μια ακόμη πηγή άγχους και ότι ο αυτοσχεδιασμός, η φαντασία και η εφευρετικότητα των παιδιών είναι στοιχεία που οφείλουν να κυριαρχούν σε βάρος μιας καθιερωμένης πιστότητας-απόδοσης η οποία πολλές φορές τα χαλιναγωγεί (απαιτώντας –ίσως- επαγγελματικές προδιαγραφές και –σίγουρα- πολλά χρήματα). Επιβραβεύει την επιλογή των παιδιών να «παίξουν» με το θέατρο. Την επιλογή των εκπαιδευτικών και των γονέων να εμπλακούν στη διαδικασία. Το σχολείο που στέκεται αρωγός στην προσπάθειά τους. Το θέατρο είναι η μορφή της Τέχνης που περιλαμβάνει στην πράξη του όλες σχεδόν τις μορφές της: κείμενο, λόγος, υποκριτική, τραγούδι, χορός, σχέδιο (σκηνικά – κοστούμια – μάσκες – κατασκευές), κίνηση, αρμονία, ποίηση, αυτοσχεδιασμός κ.ά. Η μύηση στις διαδικασίες ανεβάσματος μιας θεατρικής παράστασης -πέρα από τον ορισμό της δημιουργικής απασχόλησης- βοηθάει τα παιδιά να επικοινωνούν, να σκέφτονται, να πειθαρχούν σε μια ομαδική δουλειά, να χρησιμοποιούν σωστά την πλούσια γλώσσα μας, να αναπτύσσουν τη φαντασία τους και τις δεξιότητές τους.
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.825)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(508)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.223)
- Εκδηλώσεις(1.595)
- Ήπειρος(1.964)
- Αθλητικά(2.963)
Αρθρογραφία
Είσοδος