Ήπειρος

Ηλεκτρονικά διόδια… με αστερίσκους

Off

Αρκετά «θολά» σημεία που αφορούν και ενδέχεται να επηρεάσουν την καθημερινότητα των Ηπειρωτών στις μετακινήσεις τους στους μεγάλους οδικούς άξονες, σήμερα της Εγνατίας οδού και σύντομα και της Ιόνιας, περιλαμβάνονται στην τροπολογία που κατέθεσε ο υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζης, η οποία ψηφίστηκε την Πέμπτη από τη Βουλή. Σύμφωνα με αυτήν καθιερώνεται η εφαρμογή ενός πλήρους αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων στους 
αυτοκινητοδρόμους για τους διερχόμενους οδηγούς οχημάτων όλων των κατηγοριών, απαγορεύοντας τη διέλευση βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Σύμφωνα με την ψηφισθείσα τροπολογία, η χρέωση διοδίων μπορεί να γίνεται: α) Ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου και β) αναλογικά, ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου, ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια, κ.α, με την επιφύλαξη του νομικού καθεστώτος που διέπει τις συμβάσεις παραχώρησης.
Τα «θολά» σημεία όμως προέκυψαν από την εισήγηση του κ. Σπίρτζη για την ενιαία εφαρμογή ή όχι του συγκεκριμένου μέτρου σε όλα τα οδικά δίκτυα ακόμη και σε αυτά στα οποία ισχύει το καθεστώς της παραχώρησης.
Ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο «για επιμέρους συμφωνίες που έγιναν τους τελευταίους μήνες και τόνισε ότι με βάση αυτές τις συμφωνίες, μέχρι την ολοκλήρωση των έργων, είναι υποχρεωμένοι οι παραχωρησιούχοι να φέρουν μελέτες, προκειμένου να εγκαταστήσουν και αυτοί αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια με την ολοκλήρωση των έργων», κάτι όμως που δε δημιουργεί υποχρέωση των παραχωρησιούχων να το πράξουν κιόλας…

Διόδια και στο λιμάνι;
Το δεύτερο σημείο που δημιουργεί προβληματισμό είναι ο τρόπος εφαρμογής του νέου μέτρου, για τον οποίο θα υπάρχει στο εξής κάρτα διοδίων σε όλες τις εισόδους της χώρας.    
Κατά συνέπεια, τα φορτηγά και τα βαρέα οχήματα θα πληρώνουν διόδια στις εισόδους της χώρας, ώστε να μην διέρχονται με ανορθόδοξο τρόπο από τη χώρα και να υπάρχουν έσοδα για τη συντήρηση του δικτύου, «που σήμερα βαραίνει τον ελληνικό λαό». Όμως τουλάχιστον επί του παρόντος δε διευκρινίζεται εάν η συγκεκριμένη κάρτα διοδίων θα αφορά αποκλειστικά και μόνο τα βαρέα οχήματα ή το σύνολο των χρηστών των οδικών αξόνων. Στην Ήπειρο το ενδιαφέρον είναι τεράστιο για τη συγκεκριμένη πρόβλεψη καθώς επαναφέρει από την «πίσω πόρτα» το ενδεχόμενο λειτουργίας σταθμού διοδίων στην είσοδο της Εγνατίας οδού στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, που δεν περιλαμβάνεται όμως στον αρχικό σχεδιασμό της Εγνατίας για τη λειτουργία συνολικά 13 σταθμών διοδίων κατά μήκος του οδικού άξονα.

Απαγόρευση στο 
παράλληλο δίκτυο
Παράλληλα, στην ίδια νομοθετική παρέμβαση θεσπίζεται η απαγόρευση διέλευσης από το παράπλευρο οδικό δίκτυο για οχήματα επαγγελματικής χρήσης, όταν αυτά υπερβαίνουν μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων, με σκοπό την ασφαλή διέλευση των οχημάτων και τη μείωση του μεγάλου αριθμού τροχαίων ατυχημάτων, «που σήμερα μας κοστίζουν πολλές ανθρώπινες ζωές».
Με αυτήν τη ρύθμιση, δίνεται ανάσα στις τοπικές κοινωνίες, ενισχύεται η οδική ασφάλεια και προστατεύεται το οδικό δίκτυο, που είναι περιουσία του ελληνικού λαού. Ταυτόχρονα, προσφέρονται έσοδα στα κρατικά ταμεία από τη χρήση του κεντρικού οδικού δικτύου». Ο υπουργός επεσήμανε ότι το κόστος για τη συντήρηση του παράπλευρου οδικού δικτύου, το οποίο προτιμάται από τους οδηγούς των βαρέων οχημάτων, παρόλο που δεν πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές για τη χρήση αυτή, το επωμιζόταν, τελικά, ο πολίτης. 
«Η χρήση του παράπλευρου δικτύου πρέπει να εξυπηρετεί μόνο τις τοπικές κοινωνίες και τους πολίτες τους με ασφάλεια», υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232372

Powerd By  

    Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
    ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
    Διευθυντής σύνταξης:
    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
    tel 2651032055
    mail ele@ele.gr

    ΑΦΜ 047685050
    ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ