Την πρόταση για τη δημιουργία ενός υπαίθριου μουσείου για την ανάδειξη των πεσμένων κομματιών του ιστορικού γεφυριού της Πλάκας επαναφέρει ο δήμαρχος Βορείων Τζουμέρκων Νίκος Βαΐτσης προς την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.
Ως πρώτο βήμα ζητά τη συνδρομή του υπουργείου Πολιτισμού για την εκπόνηση μελέτης και τη χρηματοδότηση έργου για την προστασία, ανάδειξη και αξιοποίηση των παλαιών λιθοσωμάτων του αναστηλωμένου γεφυριού της Πλάκας. Σε επιστολή του, αναφέρεται στην ιστορία του πολύπαθου γεφυριού μέχρι την κατάρρευσή του την 1η Φεβρουαρίου 2015 από τη θεομηνία που έπληξε την περιοχή και στο χρονικό της αποκατάστασης, που ολοκληρώθηκε επί θητείας της Λ. Μενδώνη στο υπουργείο Πολιτισμού, τονίζοντας την πολύτιμη συμβολή της.
Τα λιθοσώματα του παλιού γεφυριού βρίσκονται σήμερα λίγο πιο κάτω από το αναστηλωμένο γεφύρι, στις παρυφές του Ραφτανίτικου ρέματος, με τον δήμο Βορείων Τζουμέρκων να ζητά να τύχουν προστασίας, αξιοποίησης, σύνδεσης και προβολής ως συνέχεια του αναστηλωμένου γεφυριού, τόσο για τουριστικούς όσο και για εκπαιδευτικούς λόγους.
«Έχουμε την άποψη πως αυτά τα αποκομμένα και παρασυρμένα από τη μανία του ποταμού τμήματα του παλαιού γεφυριού, δεν είναι απλά πέτρες. Τα λιθοσώματα αυτά αποτελούν ζωντανό κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς και ιστορίας του τόπου, και, παράλληλα, φάρο γνώσης και τεχνογνωσίας μιας άλλης εποχής», αναφέρεται στην επιστολή.
Το αίτημα χρηματοδότησης
για τις λεωφορειακές γραμμές
Παράλληλα ο κ. Βαΐτσης αναφέρθηκε στην πρόταση του δήμου Βορ. Τζουμέρκων για την επιχορήγηση των μικρών και ορεινών δήμων για τη στήριξη των δρομολογίων του υπεραστικού ΚΤΕΛ. Στον δήμο Βορ. Τζουμέρκων όπως όμως συμβαίνει και σε άλλα χωριά ορεινά και όχι μόνο, τα δρομολόγια του Υπεραστικού ΚΤΕΛ έχουν μειωθεί στο ελάχιστο και είναι αυτονόητο, ότι δεν εξυπηρετούνται οι κάτοικοι για τις απαραίτητες μετακινήσεις τους προς τα αστικά κέντα. Σε κάποια χωριά γίνεται ένα δρομολόγια ανά 15 ημέρες ενώ στην έδρα του δήμου, την Πράμαντα, τα δρομολόγια πραγματοποιούνται μία μέρα τη βδομάδα.
«Αναγνωρίζουμε πως το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων είναι μια ανώνυμη εταιρεία και πως ο μικρός αριθμός επιβατών δεν ανταποκρίνεται στο ποσοστό επάρκειας δρομολογίου, έχοντας καταθέσει πρόταση δρομολόγησης mini bus, ώστε να μειωθεί το κόστος και ο στόχος του ποσοστού επάρκειας επιβατών να είναι ευκολότερα επιτεύξιμος, χωρίς να υπάρξει ανταπόκριση. Έτσι, προτείνουμε την έκτακτη οικονομική ενίσχυση με τη μορφή της επιχορήγησης των ορεινών δήμων, ή την υλοποίηση κάποιου προγράμματος όπως το πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ» που υλοποιήθηκε μέσω ΕΣΠΑ την προγραμματική περίοδο 2007-2013 για τη στήριξη των ενδοδημοτικών συγκοινωνιών», ανέφερε ο κ. Βαϊτσης.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
6 Νοεμβρίου 2024 -
-
-
-
6 Απριλίου 2024 Μία διέξοδος για την πυροπροστασία ακινήτων
-
21 Μαρτίου 2024 Αναζητούνται εναλλακτικές προτάσεις για την κυκλοφορία
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.598)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.191)
- Εκδηλώσεις(1.569)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.926)
Αρθρογραφία
Είσοδος